For information in English, click here.

44. Kansantaloustieteen päivät Lahdessa 8.–9.2.2024

KT-päivillä esitetään tutkimusta monipuolisesti taloustieteen osa-alueilta. Viidessä rinnakkaissessiossa on reilut sata alustusta.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen KT-päiville on auki 22.1. klo 23.59 saakkaa täällä. KT-päivien maksu (140 €) on sama kaikille, mutta mikäli olet jo jäsen tai haluat liittyä jäseneksi, KT-päivien maksu kattaa vuoden 2024 jäsenmaksusi. Esityksen pitävien tohtoriopiskelijoiden ei tarvitse maksaa osallistumismaksua.

Konferenssiohjelma on saatavilla täällä.

Alustukset

Alustusten ohjekesto on noin 20 minuuttia, minkä lisäksi on aikaa kysymyksille ja keskustelulle.

Sessioihin ei ole suunniteltu ennalta määrättyjä keskustelijoita, mutta session osanottajat voivat sellaiset järjestää halutessaan ja aikataulun salliessa.

Suurimmalla osalla sessioista ei vielä ole puheenjohtajaa. Puheenjohtajan tehtävä on pitää huolta session pysymisestä aikataulussa. Mikäli haluat toimia session puheenjohtajana, ilmoita Yhdistyksen sihteerille sähköpostilla (sihteeri@taloustieteellinenyhdistys.fi).

Konferenssi järjestetään Lahden yliopistokampuksella (Mukkulankatu 19).

Tapahtumapaikalle saapuminen

Yliopistokampus sijaitsee 3–4 kilometrin päässä Lahden keskustasta.

Yhdistys järjestää bussikuljetukset Lahden keskustan ja yliopistokampuksen välillä seuraavin aikatauluin:

Torstai 8.2. klo 9.15: Lahden rautatieasemalta yliopistokampukselle

Torstai 8.2. klo 18.30: Yliopistokampukselta Lahden kaupungintalolle

Perjantai 9.2. klo 9.30: Lahden rautatieasemalta yliopistokampukselle

Perjantai 9.2. klo 15.00: Yliopistokampukselta Lahden rautatieasemalle

Keskustan ja yliopistokampuksen välillä on myös julkista liikennettä. Tarkemmat reittitiedot LSL:n reittioppaasta. Autolla saapuvia varten on käytössä maksuttomat P2- ja P3-parkkialueet; kaikille muille paikoille saa ajaa, paitsi tolppapaikoille. Tarkemmat ohjeistukset ja kuva parkkialueesta: https://www.iskucenter.fi/nain-liikut-meilla/.

Kampuskartta

Campus map, 1st floor

Campus map, 2nd floor

Majoitus

Scandic Lahti City ja Solo Sokos Hotel Lahden Seurahuone tarjoavat osallistujille huoneita alennettuun hintaan. Tarjoukset ovat voimassa 25.1. asti, tai niin kauan kuin huoneita riittää. Lisätietoa ja ohjeet tarjousten hyödyntämiseen lähetetään sähkopostitse konferenssiin ilmoittautuneille. Lahden keskustassa on myös muita hotelleja ja majoitusvaihtoehtoja.

Erityishuomioita

Taloustieteellinen Yhdistys haluaa kannustaa erityisesti jatko-opiskelijoita esittämään tutkimustaan ja hyödyntämään rakentavaa palautetta. Torstaina 8.2. klo 14–15 järjestetään jatko-opiskelijoille suunnattu akateemisia työmarkkinoita ja verkostoitumista käsittelevä tapahtuma. Parhaan tutkimuspaperin lähettäneelle, joka ei ole väitellyt tohtoriksi, myönnetään 500 euron palkinto. Mikäli haluat osallistua kilpailuun palkinnosta, lähetä tutkimuspaperisi Yhdistyksen sihteerille (sihteeri@taloustieteellinenyhdistys.fi) 31.1. klo 23.59 mennessä.

Kansantaloustieteen päivien plenum-esitelmän pitää professori Attila Lindner (University College London, Yhdistynyt kuningaskunta).

Lisätietoja:

Sihteeri Max Toikka